Pokud člověk jede za tmy veřejnou dopravou, nic zvláštního nepotřebuje. Ovšem pokud se v takové situaci přemísťuje z místa na místo vlastním vozem, to už je něco docela jiného. V takovém případě totiž právě kvůli tmě podstupuje daleko více rizik, než ve dne, a je záhodno, že by se měl pokud možno vyvarovat všeho, co by ho mohlo ohrozit. Zejména pokud se takovému riziku dá vyhnout snadno.
cyklista v noci

Nejhorší na jízdě za tmy je pochopitelně to, že není vidět. Daleko hůř než ve dne vidí vše kolem dotyčný řidič a daleko hůř je také tento viditelný pro ostatní, a mohlo by tak daleko snáze dojít k neštěstí. A proto by se měl každý postarat o to, aby světlomety jeho vozu svítily co nejdokonaleji. Aby řidič viděl na cestu a aby ostatní viděli jeho.
Světlomety jsou v takových chvílích tím, co do značné míry rozhoduje o tom, zda jeden dojede zdárně do cíle nebo ne. Protože řidiči potmě chybí periferní vidění, vidí jen to, kam až dosáhnou kužely světla z jeho reflektorů. A je proto nad slunce jasné, že je třeba, aby tyto dosvítily co nejdále před vůz a aby osvětlily prostor před řidičem natolik důkladně, aby tento stihl zareagovat na cokoliv, co se může stát. Na nepozorného chodce, který mu náhle vstoupí do cesty, na cyklistu u krajnice, na divokou zvěř, která se neřídí pravidly silničního provozu a přechází kdy a kde se jí zlíbí, na výmoly a jiné překážky na vozovce a podobně.
jaguar auto

Pokud chce takový řidič opravdu dobře vidět, tedy je moudrý, sází vesměs na kvalitní žárovkyOsram H7. Protože právě tyto se vyznačují kvalitou, právě díky těmto jsou před vozidlem dostatečně dlouhé a široké kužele světla, jež pomáhají řidiči vidět a včas reagovat. Díky nim je i za tmy jízda o poznání bezpečnější jak pro řidiče samotného, tak pro jeho případné spolujezdce a další účastníky silničního provozu.
Díky těmto je situace lepší. Pochopitelně nikoliv dokonalá, protože žádné žárovky nedokážou nahradit sluneční světlo, ale přece jenom lepší. A díky jejich kvalitě je větší naděje, že člověk i za tmy dojede tam, kam má namířeno. A o to přece jde.