Je výhodnější PPC reklama Seznam, nebo Google nákupy virtuálního prostoru?

Asi není nic překvapujícího na tom, že každá firma chce vydělat co nejvíce peněz. K tomu si však potřebuje udržet co největší počet stávajících zákazníků a zároveň přilákat stále nové. A to není jednoduchý úkol, zvláště když vezmeme v úvahu, že konkurence se snaží přesně o to samé.

Je tedy jasné, že správně zvolená marketingová strategie je základ. Zde je nutné využít každou dostupnou příležitost. Nelze se tedy divit, že s narůstající dostupností internetu vzrostl i počet nejrůznějších typů internetových reklam.

graf návštěvnosti webové stránky

Jedním z těch častěji využívaných je i PPC, tedy pay-per-click, kdy firma dostane peníze za každé kliknutí, které lidé provedou. Je tedy samozřejmé, že jich je potřeba co nejvíce. A k tomu přispěje, pokud bude daná reklama umístěna na často navštěvovaných webech.

Dobrým příkladem jsou zde nejrůznější internetové vyhledávače. Ty jsou totiž zdaleka nejnavštěvovanější. Většina z nich totiž slouží také jako poskytovatelé e-mailových služeb. Nepoužívají se tedy pouze k hledání informací.

Dobrá, ale který máme použít? Zde záleží na oblasti trhu, kterou chceme pokrýt. Pokud nám jde pouze o Českou republiku, pak se vyplatí PPC reklama Seznam. Tento vyhledávač je totiž u nás zdaleka nejpoužívanější.

Avšak pokud chceme zasáhnout mezinárodní trh, pak se Seznamem příliš neuspějeme. Zde je mnohem výhodnější udělat u Google nákupy virtuálního prostoru pro umístění reklamy. Je pak samozřejmé, že i reklama samotná musí být buď v anglickém jazyce, nebo automaticky překládaná podle polohy návštěvníka.

notebook s otevřeným Google vyhledávačem

Je však tento způsob propagace dostatečně účinný? Přeci jen, výdaje na něj nejsou nejmenší, navíc mnoho lidí používá nejrůznější aplikace a doplňky na blokování reklam, což jejich dopad značně omezuje.

Pravdou je, že výsledky skutečně přináší. Kdyby ne, nebyla by ani zdaleka tak používaná. Jednou z věcí, kterou žádná firma neudělá, je zbytečné vyhazování peněz. To je totiž nejjistější cesta ke krachu.