Automobilové závody jsou přitažlivé nejen pro muže, ale mezi fanoušky a nadšenci je i mnoho žen. Rychlost a síla aut prostě imponuje. První automobilový závod se jel už roku 1894. A nebyl to nikterak krátký závod. Trať měřila sto dvacet sedm kilometrů a vedla z Paříže až do Rouenu. Vítězem se stal příslušník stavu šlechtického – markýz Jules-Albert de Dijon.
vintage závodní auto
§  Průměrná rychlost, kterou se po dráze řítil, by asi dnes vyvolala spíše úsměv na tváři.
§  Bylo to celých osmnáct a půl kilometru za hodinu.
§  Pokud by se jel závod souběžně s například s Tour de France, byli by tam cyklisté mnohem dříve.
Vítěz měl ale jednu smůlu.Jeho první místo pořadatelé neuznali.
–         Jel totiž na parním stroji.
–         Za vítěze je tedy prohlášen Georges Lemaitre, který závodil v benzínovém automobilu.
Jen se na něho muselo počkat ještě tři a půl hodiny, kdy dorazil po zmíněném markýzovi. Tedy skoro deset a půl hodiny. Přesto měly závody ve Francii obrovský úspěch. Bylo to způsobeno i tím, že organizace neměla chybu.
citroen b12

24 hodin Le Mans

Vše se však mění roku 1903, kdy se v mezinárodním závodě zabije devět lidí. Závod startoval v Paříži a mířil do Madridu. Mezi zemřelými je i spolumajitel slavné automobilové společnosti Renault – Marcel Renault. FRANCOUZSKÁ VLÁDA SE OKAMŽITĚ ROZHODNE ZÁVODY NA BĚŽNÝCH SILNICÍCH ZAKÁZAT.
§  Francouzi se ale nechtějí svých závodů vzdát, a tak je přemisťují na závodní okruhy.
auto s číslem 75
Touto změnou dochází i k další. Z běžných aut se stávají speciálně upravené závodní vozy. Tím se zvyšuje i jejich rychlost a diváci nemusejí na vítěze krátkých závodů čekat půl dne. Za nejslavnější dlouhý závod je považován 24 hodin Le Mans. Nejprve nemá tento závod žádná přesná pravidla. Někteří jezdci tedy chtějí zvládnout celý závod sami. Je to ale natolik nebezpečné, že se do pravidel zanese povinnost střídat dva jezdce. Později jsou posádky tříčlenné.